Yhteystiedot Hanketoiminta Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä
Puhe-judo™ – tunnepitoisten ja haastavien asiakkaiden hallinta

Jaa
Etusivu > Täydennyskoulutukset > Puhe-judo™ – tunnepitoisten ja haastavien asiakkaiden hallinta

Puhe-judo™ – tunnepitoisten ja haastavien asiakkaiden hallinta

Aika ja paikka maanantai 2.12.2019 klo 9–16, Joensuu

Kouluttaja Puhe-judo valmentaja Totti Karpela

Kohderyhmä Koulutus soveltuu kaikille työssään tunnepitoisia, haastavia tai epäasiallisia asiakkaita kohtaaville.

Hinta 195 €, arvonlisäveroton kesäyliopiston koulutus

Viimeinen ilmoittautumispäivä 31.10.2019

Sisältö

Haastaviin asiakkaisiin voi kuulua hyvin laaja-alainen kirjo ihmisiä – yhdistävä tekijä on tunnetilan ryöpsähdys. Tämänkaltaiset tilanteet saadaan kaikkein tehokkaimmin hallintaan oikeanlaisella vuorovaikutuksella ja palvelulla, sekä rauhoittamalla tilanne tai vastapuoli omalla viestinnällä, asenteella, empatialla ja valinnoilla. Mitä aikaisemmin henkilökunta osaa reagoida vastapuolen muuttuneeseen tunnetilaan, sen suuremmalla todennäköisyydellä tilanteet saadaan hallintaan. Koulutuksen tavoitteena on kehittää osallistujien tilanne- ja menetelmäsidonnaisia viestintätaitoja.

Tavoite

  • Kehittää osallistujien tilanne- ja menetelmäsidonnaisia viestintätaitoja, täten vaikuttaa ongelmanratkaisutaitoihin haastavien vuorovaikutus- ja palvelutilanteiden osalta
  • Antaa osallistujille hyvät valmiudet hoitaa hallitusti, rauhallisesti ja ammattimaisesti haastavia kohtaamis- ja palvelutilanteita
  • Antaa selkeä kuva osallistujille tilanteista jotka ovat ratkaistavissa vuorovaikutuksen sekä palvelun kautta sekä vastavuoroisesti tilanteista joissa näiden avulla ei voida tilannetta enää ratkaista

Totti Karpela

Valtionhallinnosta hankitun kattavan kouluttajakokemuksen lisäksi on Totti Karpela ehtinyt kouluttaa siviiliorganisaatioita jo vuodesta 1998 alkaen. Nykyisin lähes jokaisella mantereelle vuosittain kouluttava Totti on ehtinyt kerätä kokemuksia laaja-alaisesti eri teollisuuden alojen sekä asiantuntija- ja palvelualojen edustajien kouluttamisesta ja konsultoinnista. Erityisenä osaamisalueena asiakaspalvelun kehittäminen haasteellisten ja vaativien tilanteiden sekä asiakkaiden osalta, sekä tilanteiden ammattimainen hallinta.

Totti on työskennellyt turvallisuusalalla 80-luvulta alkaen. Nykyisin Totti toimii Mielenrauhan pääkouluttajana ja -konsulttina sekä projektiluontoisesti erilaisissa kansainvälisissä asiantuntijatehtävissä mm. Euroopan neuvoston ja ETYJ:n palveluksessa. Totti toimii kansainvälisen väkivallantorjuntaan erikoistuneiden ammattilaisten yhdistyksen (AETAP) hallituksessa ja asiantuntijajäsenenä. Lisäksi Totti asuu useamman kuukauden vuodesta Aasiassa, jossa hän toimii Hong Kongissa pääkonttoriaan pitävän Peace of Mind ltd:n konsulttina ja kouluttajana. Vuosien aikana on hänellä kertynyt kokemuksia niin yksityisen turvallisuusalan palveluksesta kuin valtion palveluksessa poliisina. Tämän lisäksi hänellä on myös pitkä kokemus esimiesten ja johtoryhmien valmentamisesta työpaikan sisäisten konflikti- ja viestintälanteiden sekä toimintamallien kehittämiseksi.

Totin koulutusten vaikuttavuus perustuu hänen käytännönläheiseen, energiseen ja organisaatioiden sekä osallistujien erityistoiveet huomioivaan tapaan kouluttaa – keskustelun ja vuorovaikutuksen tärkeyttä unohtamatta.

Lue lisää aiheesta

Hankala asiakas? Selätä hänet judolla

Lisätietoja koulutuksen sisällöstä

Koulutussuunnittelija Minna Karjalainen, p. 050 430 4519, minna.karjalainen@riveria.fi

Ilmoittaudu koulutukseen

Ilmoittautumislomake